ΕΡΩΤΗΣΗ
του βουλευτή Κέρκυρας του
ΣΥΡΙΖΑ Στέφανου Σαμοΐλη
Προς
τους κ. κ. Υπουργούς
-
Εσωτερικών- Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων
01-11-13
Θέμα: Να ολοκληρωθεί άμεσα το έργο των ποδηλατοδρόμων στην πόλη της Κέρκυρας.

Στη
συνέχεια, με την υπ’ αριθ. ΥΠΠΟ/ΔΝΣΑΚ/2152/18.9.2009 απόφαση του πρώην Υπουργού Πολιτισμού (Α. Σαμαρά), εγκρίθηκε η
μελέτη του δικτύου των ποδηλατοδρόμων, δεδομένου ότι οι διαδρομές δεν βλάπτουν
άμεσα ή έμμεσα τον ιστορικό τόπο και τα πλησίον των διαδρομών μνημεία, ενώ η
υλοποίηση των ποδηλατοδρόμων εξυπηρετεί κυκλοφοριακούς, πολεοδομικούς και
αισθητικούς στόχους για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης και δίνει
εναλλακτικές λύσεις για ψυχαγωγία, άθληση και περιπάτους στα πλαίσια καλύτερης
ποιότητας ζωής, προβάλλοντας συγχρόνως την μοναδικότητα της αρχιτεκτονικής
κληρονομιάς ενός δείγματος «εξαιρετικής παγκόσμιας αξίας» σύμφωνα με την
απόφαση 31 COM 8Β,40/2007 της UNESCO. Το έργο μετά από διαγωνισμό, ανατέθηκε
στην ανάδοχο εταιρεία «ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ Α.Ε», κάτω από την ευθύνη των Τ.Υ. του τέως Δήμου Κερκυραίων.

H νέα Δημοτική Αρχή του Δήμου Κέρκυρας, από τον
Γενάρη του 2011, ανακοίνωσε την αναστολή λειτουργίας των ποδηλατοδρόμων. Η
αναστολή συνοδεύτηκε από μια υπόσχεση, ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα, θα
ανασχεδιαζόταν το συνολικό έργο, με χιλιομετρικό περιορισμό του δικτύου και
κατάργηση ορισμένων προβληματικών διαδρομών. Παρ ότι βρισκόμαστε στα μέσα του
2013, ο ανασχεδιασμός ακόμα αναμένεται. Το πρωτόκολλο προσωρινής παραλαβής του
έργου, υπογράφτηκε τον Αύγουστο του 2011 και εγκρίθηκε από το Δημοτικό
Συμβούλιο τον Ιανουάριο του 2012. Σήμερα, το έργο έχει αφεθεί στην τύχη του, οι
λωρίδες των ποδηλατοδρόμων έχουν
μετατραπεί σε πάρκινγκ, ενώ οι
όποιες προστατευτικές διαγραμμίσεις, «γλώσσες» και «μάτια γάτας» καταστράφηκαν ολοσχερώς.

Για όλα αυτά όμως, δεν φταίει μόνο η συγκεκριμένη
μελέτη, αλλά η συνολικότερη έλλειψη σωστού σχεδιασμού, τόσο των κυκλοφοριακών
ρυθμίσεων (για τις οποίες έχουν ήδη σπαταληθεί μεγάλα χρηματικά ποσά, χωρίς
ουσιαστικό αποτέλεσμα), όσο και των περιφερειακών πάρκινγκ περιμετρικά της
Παλαιάς Πόλης, όσο και των μεγάλων έργων οικιστικής και κυκλοφοριακής
αποσυμφόρησης, όπως αυτό της παράκαμψης πόλεως του τμήματος του οδικού άξονα
βορρά - νότου.
Σε καμία περίπτωση όμως, δεν αναγνωρίζουμε ότι το
εν λόγω έργο, ουσιαστικά ακυρώθηκε με
αποκλειστική ευθύνη της σημερινής Δημοτικής Αρχής, όπως
επίσης δεν αναγνωρίζουμε, ότι το έργο των ποδηλατοδρόμων δεν θα ολοκληρωθεί
εγκαίρως λόγω κάποιων συγκεκριμένων αντιδράσεων. Πολλώ δε μάλλον, δεν
αναγνωρίζουμε, ότι το έργο αυτό θα χαθεί ενώ ήδη έχουν σπαταληθεί χρήματα του
δημοσίου.
Επειδή, εκατοντάδες συμπολίτες μας, περιμένουν
-και γι' αυτό το λόγο έχουν προμηθευτεί ποδήλατα- την παράδοση και την άμεση
λειτουργία των ποδηλατοδρόμων.
Επειδή, η πόλη της Κέρκυρας, στο σύνολό της, έχει ακτίνα
μικρότερη των 2 χιλιομέτρων και το ιστορικό κέντρο, αποτελεί ιδανικό τόπο ποδηλασίας
και χρήσης άλλων εναλλακτικών μέσων μεταφοράς.
Επειδή, η αλόγιστη χρήση των αυτοκινήτων και το καθεστώς των
ανεξέλεγκτων χώρων στάθμευσης,
θεωρούμε ότι προσβάλει την ίδια την ιστορικότητα της πόλης, ως μνημείου
πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO.
Επειδή, θεωρούμε άκρως απαράδεκτο το γεγονός της σπατάλης δημόσιων και
ευρωπαϊκών κονδυλίων, για ένα έργο το οποίο δεν έχει λειτουργήσει ποτέ έως
σήμερα.
Επειδή, θεωρούμε απαραίτητη την
εφαρμογή μιας πολιτικής, προώθησης της χρήσης ποδηλάτων και πεζοδρόμων, με
ταυτόχρονη μείωση του βαθμού εξάρτησης από τα μηχανοκίνητα οχήματα στο κέντρο
της πόλης.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
- Σε ποιες ενέργειες θα προβούν, για την οριστική παραλαβή του έργου των ποδηλατοδρόμων στην πόλη της Κέρκυρας;
- Πως δικαιολογούν το γεγονός, της σπατάλης δημόσιων και ευρωπαϊκών κονδυλίων για ένα έργο που δεν έχει λειτουργήσει ποτέ έως σήμερα;
- Τι προτίθενται να πράξουν, για τη διευθέτηση σοβαρών προβλημάτων που σχετίζονται με τον ελλειπή σχεδιασμό του κυκλοφοριακού και της στάθμευσης, της ελάφρυνσης του κυκλοφοριακού φόρτου στις οδούς της πόλης, των περιφερειακών πάρκινγκ, της αστικής συγκοινωνίας, των έργων οικιστικής και συγκοινωνιακής αποσυμφόρησης, έτσι ώστε, να διευκολυνθεί η υλοποίηση έργων σχετικών με τους ποδηλατοδρόμους και τις πεζοδρομήσεις στην πόλη της Κέρκυρας;
- Ποιοι από τους στόχους και ποια από τα μέτρα, που αναπτύσσονται ενδελεχώς στο Σχέδιο Διαχείρισης της Παλαιάς Πόλης της Κέρκυρας ή στο τριετές Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Δήμου Κέρκυρας 2012-2014 και αφορούν στη διαχείριση του κυκλοφοριακού, έχουν ενεργοποιηθεί ή υλοποιηθεί έως σήμερα;
Ο
ερωτών βουλευτής
Σαμοΐλης
Στέφανος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου